Sidor

lördag 16 augusti 2014

Men läcker!!!

I torsdags bestämde jag mig för att börja köra luftigt ordentligt på mina stackars bröst. Läker ju aldrig ihop... Så bort med amningstoppar och förband och allt tjafs, bara smörja och luftig t-shirt. Nu börjar mina luftiga tröjor ta slut om man säger så... Och all luftighet torkar ju mest ut nipplarna kan jag tycka, matade precis lilleman och den brännande känslan kom som på beställning... Sprätt!!! Blodbad. ALLTSÅ!!!! Det är 2014!!!! Borde det inte finnas en jäkla kräm som läker ihop en jäkla patt?!?!!!?? Jävla stenålders!!! Nu är jag trött på såriga bröstvårtor och att ha ont!!! Över 6 veckor har detta pågått, flera tusen spänn har gått åt till en massa krämer och tillbehör. Och ändå sitter jag här och blöder. Mitt tålamod alltså...
Nu sitter vi iaf här i soffan jag o lilleman för lite amning i ottan. Han slocknade som en stock i famnen. Gulliga unge!!! Han har varit lite knorrig inatt. Förstår jag det! Hann bara lägga honom på amningskudden så la han av ena riktiga trädfällarpruppar. Hela soffan skakade loss. Sen sprakade det loss i blöjan. In till skötbordet. Proppfull blöja. Vad skönt!! Han fick ligga o lufta lite o kolla sin speldosa med flygande djur... SPLASH!!! Jordens klutt på skötbordet. Jätteskönt för lilleumpan. Fick byta pyjamas och underlägg på skötbordet. Kom precis till ro på amningskudden så sprakade det till IGEN! Lilla hjärtat blev så glad och helt ivrig. Trodde aldrig han skulle somna igen. Men det tog inte lång stund alls faktiskt. 15 minuter amning senare så sitter vi här då i soffan. Kanske bara att gilla soffläget och sova lite själv också. Vi har ju faktiskt tränat ganska bra på att sova i sovrummet de här senaste dagarna. Känns som att det kanskekanske börjar ordna upp sig yttepytte med sovandet. Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar