Sidor

lördag 23 augusti 2014

Skitsnack...

Man blir ju lite annorlunda när man får barn. Iaf jag känner mig lite annorlunda... Nu sitter jag med nattamningen igen. Lilleman sov nästan 6 timmar i sträck. HELT OTROLIGT!!! Jag känner mig nästan pigg ;)
Det är väl det här med prupperiet som är hans problem alltså. Stackars stackars min lilla kille!!! Men iaf; idag kände jag mig nästan som en sån där fräsch och pigg bloggmorsa. Tog tag i mig själv och släpade ut kidjo på prommis. Utsövd orkar man ju ta ett skrikande litet knyte utan att få ett bryt halvvägs hem. Men hör o häpna. Lite gnäll, sen sov han nästan hela vägen. 45 minuters prommis, såååå glammigt!!! Sen vaknade jag upp rätt så snabbt ur min glammiga illusion... Hur farao ser jag ut?!?! Håret på ända, lite halvsminkad från tjejkvällen, ett par (nya förvisso som Fredrik köpte till mig när vi var på tjejkvällen) mjukisbrallor som skulle kunna vara killmodell jag är inte helt hundra, Fredriks reklamtröja från jobbet (med en extra applikation av spy på axeln) och bajs på amningslinnet. Ja, det är sant! BAJS!! Inte mycket såklart och jag hade ju tröjan över stängd, men tänk om jag blivit varm så hade jag säkert helt obekymrat öppnat den och visat för hela samhället. Vem bryr sig??? Jag är ju småbarnsförälder!!! Men jaa, det var väl lite väl att inte byta linne. Jag tycker nog det själv faktiskt. Men det känns liksom så världsligt. Och man blir ju nedkräken ungefär hela tiden och när andan väl faller på vill man ju bara kura ut, inte vill man slösa tid på att leta nya rena kläder. allt ligger ju ändå lortigt i nåt hörn.
Och Jag var så glad när pysventilen funkade på Elliot så jag vet inte. En liten klutt på min mage vad gör det? Helst skulle jag väl ha instagrammat bildbevis och delat på fejjan: kollakolla världen!!! Lilleman bajsar o pruppar tack vare pysventilen!!! Wihoooo!!!! Han släpper väder och blir sååå lättad!!! Älskade barn!!!
Och älskade pysventilen som hjälper vår skatt att få slappna av lite.
Men man få absolut INTE överanvända Windi, som den heter. MAX tre ggr om dagen. För att inte förstöra tarmens egna rutiner. Jag är verkligen livrädd att förstöra min fina kille så igår gjorde jag morgon och kväll. Och nu när vi klev upp låg han på skötbordet och BRAKSPRAK!!! En jätteprutt UTAN att han behövde ta i för kung och fosterland. Vad bra!!! Tror jag... Han verkade nöjd iaf.
Nu har han somnat vid tutten igen, bäst att försöka få i honom lite mer mat. Men han är väl helt slut efter gårdagen. Efter bajs-på-magen-prommisen tog jag en redig raggardusch och bytte kläder, fyllde på sminket och så drog vi till Ikea och köpte äntligen en ny säng. Så nu består vårt sovrum av litelite golv och en stor säng. Nu sover vi gott alla tre i sängen istället för uppdelat. Fast just nu sitter jag ändå i soffan o ammar men det är väl bra för Fredrik. Jag är ju tvungen att vråla lite då o då när lillis biter i ordentligt på ena bröstvårtan. När exakt tänker dom där trötta pattarna läka ihop?!?! ZzzZzzz.... Ajaj! Och nu har vi redan suttit och nött en timme snart på den ena patten, han måste ju sova lite mellan klunkarna. Och jäklar i min låda om jag försöker stoppa undan mellan tagningarna. ALDRIG I LIVET!!! Han SKA tutta lite i sömnen när han liksom känner för det. Älskade barn: TA NAPP FÖR BÖVELEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar