Sidor

måndag 18 april 2016

En rackarunge...

... Det är vad jag har det!!
Hahaha!! Man är ju helt slut efter en ledig dag. Phu!
Idag åkte vi till Gränby köpstad och lämnade babyskyddet till en hantverkare som skulle ta med sig det upp till Gästrikland och vidare lämna över det till Kim som är spekulant. Vi tog oss dit i goood tid och fick fråga diverse supertrevliga hantverkare om hjälp för att hitta rätt gubbe. Vi hittade rätt bygge och rätt arbetslag men då var han på rymmen karln, men det löste sig så att de andra gubbarna fixade stolen till rätt bil och nu har den landat där den hör hemma. Hahaha!! Det var lite kul, man känner sig ju inte direkt hemma i byggsvängen... Vågade ju knappt röra mig på området, men Elliot var förtjust. Han fick ju se traktorer och grävare och allt vad det heter...
När vi ändå var i krokarna så drog vi en tur till jobbet. Elliot gick springa fritt och tillslut tänkte jag att vi skulle försöka oss på det här med att gå på kafé.... Vi tog starbucks.
Barnet satt så fint på stolen så jag blev nästan helt rörd. I typ tre minuter. Sen skulle det springas alltså. Upp och ner och fram och tillbaka. Leklust-björnen stod dessutom placerad i gossens synfält så en tio-femton gånger sådär skulle han dit o klappa. Jag sprang efter och försökte diskret rätta till underklänningen som naturligtvis hasat upp under pattarna och tightsen som hasat ner med både det ena och det andra. Alltså vilken cirkus...
Det slutade med att vi gick därifrån och lämnade hälften av fikat. Jag var helt varm, dels av rännandet hit och dit, dels av den varma chai latten jag försökte slurpa i mig, och som grädde på moset: ansträngningen av att se så naturlig ut som möjligt med kläder som hasade runt som i en härlig salsadans på kroppen.
Men det var inte bara jag som blev helt svimfärdig. Barnet däckade av bak i stolen han så jag tog omvägen runt Ekolsund på hemvägen. Älskade unge!!
Jaja, så där är det... Toppendag idag. Superfint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar