Sidor

måndag 25 april 2016

Jaha, då var det måndag igen då...

Jag och jobbmåndagar går INTE ihop! Jag får fan magsår varannan vecka...
Imorse: upp med tuppen typ halv sex. Bara det...
Fick för mig att måla naglarna innan dagis. Så kl 8 när barnet satt fint i soffan o kollade på lejonkungen passade jag på. Som ett skott var barnet på plats o ville va med. Okdå. Han ruskade mina vääääl åtskruvade flaskor så fint. Ända tills det sa tjoffplask och barnet gallskrek och viftade. Vad i hellsefyr?!?!?!! In med barnet på toa, av med pyjamas o skölja ögona och torka av kroppen. Suck alltså! Ringde 1177 och frågade vad jag kunde göra och vad händer om han fått i ögonen?? Panik!! Men det var ingen fara... Han verkade ju faktiskt ha blundat så det var ju tur det. Kunde ta bort på kroppen med nagelborttagningsmedel sa hon, men då skrek han i högan sky, så nu är han rödflammig på ena benet och i ansiktet är det kvar några stänk.
Alltså hjärtattack...
Jamen så sansade vi oss, städade undan nagellack från bord, stol och golv och sen drog vi till dagis och jobb...
I nyby-rondellen, 1km från jobbet, kom jag på... JOBBKLÄDERNA!!!! Bara att köra hem igen och hämta. 9 mil vart det visst TILL jobbet idag.... Sån fet suck så det finns inte.
Men nu är jag på jobbet, har lunch och lite lätt stresskänsla kvar i kroppen. Stuvade makaroner ned tacofärs och ärtor, eller ARTHUR som Elliot springer o skriker hela dagarna. Sådär blandning, men den här månaden ska jag verkligen försöka vara sparsam. Så det fick bli rester från helgen helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar