Sidor

lördag 1 oktober 2011

5 år och lemoncurd...

Kom precis på att idag, för 5 år sedan, 1/10 blev jag o Fredrik ihop. Hahaha!!! Fast det var ju mickelsmäss så man kan välja tycker jag. Antingen den 1:a eller den första söndagen i oktober ;)
Kanske att jag skulle köpt honom en present? Men det har jag liksom inte tänkt på. Han har ju MIG för sjutton... ;) håller iaf på med bestyren inför kvällens "dagen-innan-mickelsmäss"-middag. Trots att jag var lite seg i starten så tror jag att jag är på banan. Brödet i ugnen, pajdeg och fyllning till Wästerbottensostpaj klar, lemoncurd till efterrätt klar o själva pastarätten kan jag börja med kl 17. Så bra! Är det för tidigt att njuta av lugn o ro med ett glas vitt tro? Kanske måste testdricka ur mina Merlot-glas som jag ÄNTLIGEN köpte i måndags. Tog ju bara några år innan jag fick tummen ur... ;)
Kanske att jag måste provsmaka lite mer lemoncurd också ;)

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott!!

    Jag älskar Lemon curd!!
    Är det svårt att göra egen!?
    Och vad använder du det till!?

    Nyfiken......det är jag det;D

    SvaraRadera