Sidor

söndag 9 oktober 2011

Ännu en helg till ända.

Jobbhelgen är över för denna gång, bara måndag kvar, sen på tisdag bär det upp till Evelina. Ska bli så roligt! Och jag har en överraskning till henne. Hoppas nu att den fortfarande är aktuell... ;)
Förutom jobbat har det väl inte hänt så mycket. Sydde en kudde igår kväll till Camilla.



Hittade tyget på tygriket i fredags när jag var där o bytte stickorna. Dom nya ska jag förövrigt reklamera oxå... 2 varv, sen var dom också helt flisiga. Suck! Tur att jag beställde ett par i stål, var väl sjutton om inte dom ska hålla.
Tycker tyget med Dalahästar passar Camilla till 100%.
dels är hon från Leksand ( som tyget heter) dels så har hon, när hon var i sina ungdoms år, målat dalahästar från Nusnäs.
Fantastiskt!!! :D
Idag sydde jag en iaf en kudde till mig själv också.



Den blev lite större, så det fick plats 2 såna där 9 kronors kuddar från Ikea i den.
Sen blir dom ju alltid lite sneda o vinda, men det bjuder jag på ;)
Det där lurvtyget som är på den andra sida hjälper oxå till med snedvridningen... Menmen, jag tycker det är värt för det blir så mulligt o mysigt med lite lurv!!
Nu ska jag sticka sida 2 på mitt stickprojekt. Tur jag fick låna stickor av Rosen :D

2 kommentarer:

  1. Stooort jätteTack !!
    Vilken fin överaskning. Den kommer att få en fin plats i soffan, eller kanske jag skyltar fram den på en mer egen plats !

    Och nu kom jag just på den perfekta överraskningen till dig......
    Kram och tack, ses

    SvaraRadera
  2. Fin kudde du är så snäll!

    SvaraRadera