Sidor

söndag 16 oktober 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Igår hade jag laddat rejält för en kväll med Fredrik, vin o Singstar. Vi har ju inte ens öppnat det där spelet fast vi haft det i snart 2 år.
Fredrik hade önskat sig lite baconlindad kyckling med potatisgratäng, så det vart det också. Och så kom svärisarna OCH Vanja o Robban???!!!?!!?
Dom är lite luriga dom där, poppar upp lite som gubben i lådan när man minst anar det ;)
Så det blev en riktig ÄTARKVÄLL kan man säga. Först maten, som blev lite sen också. Det här med mat och tid, det verkar ju aldrig synka.
Sen hade Vanja o Robban med sig MASSOR med ost och kex som vi goffade i oss.



Jag känner att jag är tokmätt fortfarnade. Propptjock!!!
Vanja gjorde nåt supergott med en Brie-tårta:
Först in med den i ugnen ett tag, sen hade man på lök och tomat-hack blandat med olja, balsamico, salt o peppar. Stekt bacon skulle oxå vara på, men det hade vi inte hemma efter alla lindade kycklingar ;)
In i ugnen ett tag till o sen käkade man det med kex o frukt.
SUPERGOTT!!!
sen vart det ju perfekt, tyckte jag, att vi var så många. För det blir ju roligare att spela Singstar om man är fler, men svärisarna dom åkte hem o Robban o Fredrik drog in till Uppsala för att träffa Nisse. Så det slutade med att jag o Vanja kollade på x-men 2 o käkade lite godis. För ingen av oss visste hur man fick igång spelet. Hahaha! Men vilken lyckad kväll!!! Så himla mysigt!
Nu skickar Vanja att hon är ute o åker rullisar på industriområdet. Kanske ska bajka ner o kolla... Fast jag har inte klivit upp än, men hon håller väl på ett tag kan jag tro ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar