Sidor

tisdag 22 november 2011

Ojdå...

Sitter o väntar på resultat på vårdcentralen. Fick ta 5 blodprover. Som det stod "AKUT" på. TACKARRR doktorn!!! jag är ju så sällan o hälsar på, så han tyckte nog att jag skulle få en ordentlig genomgång när jag ändå var på plats. Fast med halsen var det ingen fara. Ett virus förmodligen. Ingen halsfluss och inte lunginflamation. Så det får bli mer Alvedon och Ipren. Shit alltså! Jag som ville ha en redig kuckelimuckmedicin.
Och mina cancerknölar på halsen var bara lymfkörtlar. Ja tur det då. Märks att jag är RÄTTSÅ kass på anatomi... ;)
Det märks också verkligen att det är halsproblem i byhålan. ALLA går omkring här o hostar så de ser ut att svimma.

Åååhhh! Kan man inte få gå hem snart?
Fast hon på labbet var ju för farao helt sjukt rolig alltså!!! Hahaha!!!
Före mig, i kön till provtagningen, var det en RUSKIGT dryg unge som vägrade öppna munnen för halsprov och vägrade låta henne sticka i fingret. Tillslut sa hon till på skarpen att gör du inte det här NU, så får du sitta i väntrummet igen. Och DET kan ta tid!
Sen strulade maskinen så han fick sticka i fingret 3 gånger till.
HAHAHAHAAA!!! sjukt roligt, för jag vet inte om jag riktigt tror på att maskinen verkligen var trasig.
Ja lite så.
Sjukt rolig iallafall!

Ooo! Vad jag känner tillfriskning i raketfart när jag tittar på konst-igheterna i väntrummet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar