Sidor

tisdag 15 november 2011

Drama!

Tänker på gårdagens stora händelse. En riktig tjyv som åkte fast igår. Vad är det med folk?!?!
Känns som att det är den enda frågeställning jag har nu för tiden... Jaja, hur som haver;
Såg en kvinna som strök runt i butiken, med näsan åt utgången. Passerade larmbågarna, som UTLÖSTES!!!
Jag tänkte att hon stannar väl, ungefär som oskyldiga gör, men det gjorde hon INTE.
Så det var bara att gå efter henne, hon fick lite bråttom att låsa upp o kliva in i bilen, men då sa jag; höhöhöum! ( harkel alltså) Ursäkta mig, men det larmade när du gick ut...?
Tjyv: ja jag har handlat på ett annat ställe.
Jag: jaha, då kanske vi ska kolla vad det var som larmade då. Följ med in igen.
Tjyven följde med tillbaka, larmet gick igen.
Jag: har du kvitto på det där i påsen?
Tjyv: nej det har jag hemma.

Jag kollade lite ner i påsen och såg lite grejer från oss och frågade med lugn bestämdhet:
Kan det kanske vara så att du tagit dom här grejerna i vår butik???
Då ryckte tjuven på axlarna bara, följde med till kassan och stod där medan jag ringde väktaren.
Han kom o hämtade henne till ett förhörsrum dom har i grannbutiken. Jag visade vaktens kollega kvinnans bil, som visade sig vara PROPPFULL med stöldgods. Sen vart det ett himla springande på poliser o väktare som skulle reda ut händelseförloppet. Tog ju flera timmar... Sen åkte kvinnan i finkan och poliserna gjorde husransakan i både bilen (som var avställd och registrerad i någon annan persons namn) och i hennes bostad. Tänk vilken KASS MÅNDAG hon fick!!! Så kan det gå!
SÅ TRAGISKT!!!

Men jag, jag har tydligen bytt arbetsplats och yrke, för i tidningen idag stod det att en väktare tagit 47-årig kvinna på bar gärning när hon stal på elektronikföretag...

Hmmm! Ja vi kan väl säga att det var så det gick till då... Den där vakten ska nog få höra sen han...




4 kommentarer:

  1. Du är en hjälte! Bra spanat! / Maria

    SvaraRadera
  2. Bra Angie!Du kanske ska bli polis? ;) jag håller med, vad fasen är det för fel på folk? man blir ju bara trött.

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  3. AjAj.....men lite konstigt agerande utav tjyven?!
    Att inte försöka sticka......
    TÄNK om det hade varit en våldsam tjyn Angelica!!
    Du får allt passa dig i dagens mentalitet så vet man aldrig vad som kan hända.

    MEN duktiga du ändå =)

    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Haha! Ja verkligen konstig tjyv, hon kanske kände sig så avslöjad... :D

    SvaraRadera