Sidor

söndag 13 november 2011

Vilket humör...

Igår flög väl nåt i mig.
Vart SKITSUR, jag kan ju tacka mitt förfärliga tillstånd förstås, men hur sur kan man bli?
Stannade till på MAX i Uppsala innan jag åkte hem.
Har ju längtat i flera veckor efter den där himla burgaren.
Det började redan på parkeringen, mitt usla humör alltså, fullt. Såg en parkering började köra in. Men det var i det smalaste laget mellan två bilar. Testade om jag kunde öppna dörren, det gick inte så jag började backa ut igen. MEEEEN då såg jag att det i bilen till höger satt en gubbe o mumsade på sin mat. Då blev jag skitsur. Ställde tillbaka min bil, fast ännu närmare hans. Typ parkerade in honom och klämde mig ut och gick o köpte mat. ?!?!?! Till saken hör är att båda bilarna på varje sida ställt sig liksom så långt det bara gick in på den enda tomma parkeringen. Med VÄLDIGT gott om plats på deras andra sida. Jag kände bara: IDIOTER!!! (jag skulle ju kunna tagit driven, men min ruta fastnar nere i dörren ibland och jag ville INTE riskera att behöva åka hem med rutan på vid gavel i minusgrader i 3 mil)
Jahapp, sen var det dags att försöka ta sig in till kassan.
Lättare sagt än gjort, då det stod en barnfamilj och totalblockerade ingången. Ungarna var helt tokiga, kanske till följd av lite för många kilo lördagsgodis, som stod på rad o luftboxades mot stackars oskyldiga som försökte ta sig in ( läs: mig). Samma familj trängde sig sen helt sonika före i kön och hade minst tio olika kuponger som skulle användas. Oavsett om de var giltiga eller inte.
När det ÄNTLIGEN! blev min tur och jag stod o väntade kom ett gäng hormonstinna ynglingar...

Vad är det med dagens ungdomar egentligen?!?!
Stod o hängde o klängde på varandra i de konstigaste konstellationer... Man fick liksom slå sig fram till kassan för att komma åt sin matpåse.
SUCK!

När jag kom ut igen såg jag att gubben i bilen bredvid åkt, jag ska nog vara tacksam att han inte gjorde ett saftigt dörruppslag på blåbäret... Men ibland tröttnar man ju ur... Hahahaha!!!
Nu ska jag hjälpa Fredrik med lökhackning OCH värma vetekudden i en halvtimme o lägga mig själv i PMS-koma. Tjarå!



1 kommentar: