Sidor

torsdag 27 september 2012

Jag överlevde!!

Jag var lite tveksam igår morse, skulle jag klara av att jobba? En hel dag?!?!
Men det gick ju såklart!
Gick rätt så bra med det nya kassasystemet ( kassa systemet ;) ) som jag inte har kunnat jobba in mig på när jag legat hemma i sjukstugan.
Det var väl skönt det då...
Deppigt värre att det numer är MÖRKT ute när man slutar för dagen och styr blåbäret hem.
Det är faktiskt riktigt deppigt, nu när jag tänker efter... Jaja! Än så länge är det ljust när man vaknar iaf, tur det!!

I tisdags köpte jag lite ljung till korgen på farstubron. Det hör absolut hösten till!!!
Sen tog jag tag i doftrankan som växt upp flera meter i gardinstången.
En ny,större kruka och en klättergrej i hjärtform fick det bli. När jag sen skulle vira om rankan var jag tvungen att klippa av ungefär 5 meter av kvisten. Såklart att det var stört OMÖJLIGT att vira upp från den gamla ställningen....
Men det känns som att den växer ganska snabbt, så det får väl vara lite glest ett tag då. Jag är ju inte direkt begåvad med världens grönaste fingrar...
Tyckte att den nya krukan skulle passa så fint bredvid fåtöljen i grupp med mina tjusiga, rostfria golvlyktor. Kom sen på att det är rätt så mörkt där och att citronträdet, som fick stå där och se urtjusig ut där i våras, nästan dog på platsen. Kanske inte så blomvänligt läge. Så nu får doftrankan stå på bordet så länge.
Till den gamla doftrank-krukan köpte jag en porslinsblomma. Hoppas den blir fin. Den var det extrapris på. Kanske för att det inte var några blommor på den... Det är bara att hålla tummarna då, tänk om det inte kommer några gulliga blommor?!?!

Kände tydligen för lite lila, sista försöket, i tisdags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar