Sidor

torsdag 4 juli 2013

Trauma!!!

Igår när jag skulle betala ljusgrejerna såg jag på kontohändelserna att det endast dragits 2 kronor på sussies gårdsbageri. Hjälp!!!
Hittade kvittona, hur stor är den sannolikheten liksom, och såg att damen tryckt in 2 kronor på kortdragaren. Det rätta beloppet var 102:- pinsamt att jag inte såg när jag knappade in koden... Så imorse, innan tandläkaren, drog jag ut på vischan med kvittona och kortet i näven och betalade min skuld. Och gissa?!?! Fick jag en rabarberkaka på köpet när jag köpte limpa. Vad gulligt!! Så det kan vi mumsa i oss ikväll. Så köpte jag ett bröd med frukt och ett med dinkel och solrosfrön. Det blir mumsigt till kvällsfika!
När jag ändå var där ute liksom drogs bilen ut till Biskopsarnö. Jag har aldrig varit där och har tjatat på Fredrik att vi borde åka dit, jag är ju så nyfiken på vad det är för ställe!!
Åh vad mysigt det var, jag skulle ju till tandläkaren om lite drygt en timme så jag hann inte med att kika så mycket men jag bestämde mig för att ta 2km spåret. Jag blev helt varm och flåsig, jag är ju rätt sjuk fortfarande, men vilket lugn det var. Och lite infoskyltar, jag måste dit IGEN!!! Det står en ek där som är 550 år. HÄFTIGT!!! En gammal park som är helt igenvuxen kan man också gå i. Nä mysigt helt enkelt och ett bra sätt att lugna nerverna innan lagning. Rätt vad det var fick jag ruskigt bråttom, 20 minuter kvar innan tandis. Ooops! Kom på pricken i tid men fick ändå vänta en kvart. Det var en annan tandläkare än förra gången, men det gick bra. Eftersom det var så små hål trodde han det skulle gå bra utan bedövning. Och det gjorde det!! Haha! Kändes puttelite på ena tanden och inget på den andra. Vilket gör mig skeptisk igen... Är det ett sätt att tjäna pengar? Laga hål i "förebyggande"? Jag har ju en sån "lagning" vilket resulterade i en jättestor grop i tanden då det fick göras om typ 3 ggr. Det känns ju inte kul :( men han rekommenderade starkt att vi ska fixa den tanden i höst. Jag känner mig skeptisk men det kanske lönar sig i längden... Sen tyckte hon i kassan att jag borde skaffa frisktandvårdsgrej. Jag kanske gör det. Ska jag utnyttja det till MAX!!! Alla visdomständer ska dras och då ska jag ha både bedövning och lugnande. Hahaha! Men det där sista lär fixas först, så det börjar gälla i september tidigast. Ojojoj vad jag tänker hänga hos folktandvården i framtiden!!! Nu när man blir äldre ska man ju va rädd om gaddarna, så man får ha dom kvar ett tag till ;)
Justja! Traumat var ju när borren skrek i huvet på mig, fy vilket ljud!!! :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar