Sidor

onsdag 31 juli 2013

Vilken härlig dag!!!

Trots det dåliga vädret!!! För idag kom nämligen Evelina och Johanna!! Wihooo!!!! Och som grädde på moset så kom syrran m familj en snabbis på väg från Lidköping till Norrsundet. Underbart!!!
Gjorde en sån där grek-kaka igen, den blev bättre men inte helt hundra... Undrar hur man ska göra med den där sockerlagen alltså. För att hela kakan ska suga i sig. Så det inte blir mest i botten. Ett mysterium!
Innan tjejjerna kom drog jag till affären på bajken, kände mig som en sån där student i Uppsala som kan packa ett helt bohag på cykeln hellre än att ta bilen. Fullpackade cykelkorgar och pastan fick jag klämma fast på pakethållaren. Men det gick ju fint. Några tagliatelle-nystan som vart mosade bara. Till den mosade pastan vart det kräftstjärtssås med hummerfond och vitt vin i. Blir gott till matlåda imorgon.
Sen blev det såklart en tur till Fabriks! När systeryster kom så fikade vi, Oöiver som tydligen ratade pastan käkade 2 bitar grekkaka. Ett gott betyg ;) sen myste vi lite i gungstolen, Samuel ser ju verkligen ut att sitta bekvämt... ;)
Efter vildingarna dragit fortsatte vi hänga ute på altanen och kollade i gamla fotoalbum. O satanigatan... Hahaha!!! Det var ju en period jag knäppte kort stup i kvarten och dessutom framkallade allt. Vad trist att man är dålig på det nu! Men tur att man typ ALLTID har kameran i luren med sig nu för tiden!! :) vad gjorde man innan iPhonen?!?! Jäkla tur att det inte fanns på tiden då det begav sig... Jag andas ut!!
Evelina knäppte kort på en bild med oss tre från 2001 typ. La ut på insta. Jag lägger ut på bloggen jag ;)
Vad tjusiga vi var! Kan inte fatta att det är så längesen... Ja tiden rullar på.
Efter nio drog bruttorna och jag är så glad att dom tar sig tid att komma ner, det är ju en rätt trökig väg att åka. Jag saknar dom väldigt mycket redan. Men kanske jag åker upp nästa fredag. Hoppas det funkar. Nu är det hög tid att stänga dom blå, imorgon är det dags att jöbba igen. Zzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar