Sidor

tisdag 27 augusti 2013

Pulled beef...

... På g.
Hoppas det blir bra. Har aldrig gjort det förut, men hittade ett sånt simpelt recept i en tidning. På pulled pork, men det fanns ingen karré på Ica så då kollade jag lite på Google och såg att man kunde ta ungefär vilket kött som helst. Högrev fanns det i köttdisken så den tog jag.
Nu väntar jag på ett det ska bli klart. Minst 4 timmar i ugnen. Jag är ju hungrig nu.
Och gissa!!
Har ju varit hos käftis idag. OMG!!! Laga hål (som jag faktiskt tror var lite hittepå) och fixa den där trasiga lagningen som jag är så arg på, som nån klantkäftis gjorde för hundra år sedan... lagade ett "hål" i förebyggande syfte. Lagningen gick sönder flera gånger, vilket resulterade i att halva tanden borrades bort. Så sist det gick sönder så sket jag i att gå tillbaka. Det är ju inget jag känt av, men nu tyckte tandläkaren här att det var dags att snygga till. Hoppas det blev ordentligt gjort nu... Iaf, tog INGEN bedövning, trodde inte riktigt på att det var hål på riktigt faktiskt. Men HERREGUD vad han borrade. Höll på att tuppa av minst 15 ggr. Alltså det där ljudet. Och ilningen. Nä FY! Men skönt att jag inte tog bedövning, det var ju faktiskt över på några sekunder bara. Och så slipper jag vara helt bedövad i flera timmar. Och nu kan jag ju ta den där tandförsäkringen. Bra!! För jag bara väntar på att visdomständerna ska krångla snart igen. Då JÄKLAR! Då ska jag gå till tandläkaren o dra ut jäkelskapet med alla tänkbara bedövningar och lugnande. Mycket bra. Slipper mina stackars besparingar gå åt för en sån tråkig sak. Wihooo!!! Jag känner att jag tar ansvar för mitt nya liv som student ;)
Nu ska jag vila lite till efter den traumatiska förmiddagen, sen ska jag klippa gräset. Hoppas solen stannar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar