Sidor

fredag 2 augusti 2013

Burken är lös!

Eller iaf så behöver jag få tag i lite burkar... Sylt/saltgurka/marmelad/gelé/barnmats-burk, ja ungefär så. Nytt för i år är att jag tänker koka gelé. Så även mindre burkar tas tacksamt emot. Har precis varit hos Vanja och plockat 4 liter svarta vinbär och 8 liter röda vinbär :) Men hur kan jag hamna här varje år? I en prikär burksituation. Taskig framförhållning, jag vet! Men förra året fick vi knappt nå äpplen, så det vart ju inte många burkar mos. Sen har jag samlat ihop en del burkar såklart, men jag vet inte om jag riktigt hittat alla. Får ta mig en ordentlig burkuppsökning här nån dag. För det börjar ju mogna fint på äppelträden. En redig rensning bland burkarna i kylen kan ge ett gott resultat förstås... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar