Sidor

lördag 14 december 2013

Sankta lucia, skänk mig en tia...

... inte en femma. För det har jag hemma!!
Har ju inte knäppt på luciatågen i detta hus! Här kommer dom.
Ett klassiskt Lisa Larsson tåg. Tomten saknas, men jag har tydligen en gräns... 650 spänn för en liten tomte, jag drar mig varje år och nu är dom slut på jobbet igen. Men får väl satsa på nästa år istället då.
Sen har jag ju även ett lite ovanligare lussetåg. Det är också från Rörstrand, design Jacob Robertsson. Jag köpte det när jag jobbade i Gävlebutiken, kanske typ 10 år sen. Tror det endast fanns i ett par år. Jag minns att det var rätt så dyrt när det kom, men året efter kostade gubbarna typ 40 spänn styck. Tror jag köpte luciatåg till varje kotte i julklapp det året. Sjukt billigt!!! Tycker det är lite mysigt jag :D
Undrar varför dom slutade med det...? Jaja, det är ju inte direkt att jag behöver fler så det var ju strunt samma!

1 kommentar:

  1. Hej Jag samlar på julfigurerna från Jakob Robertsson. Jag saknar bara Lucian nu, om du har köpt dom i julklapp till någon så kanske någon har tröttnat på dom. Jag skulle jättegärna vilja köpa Lucian till ett väldigt bra pris.Hör gärna av dig om du vet någon som vill sälja en.
    Med vänlig hälsning,
    Daniel
    daniel@pastrydesign.se

    SvaraRadera