Sidor

onsdag 19 november 2014

Dregglis!

Ja nu har jag gjort min första dregglis. Gick väl hyfsat iaf... Ser nu att spetsen är lite trubbig, men det ska nog gå att trycka ut med saxen eller nåt. Ska bara köpa tryckknappar och sy fast så är den redo att användas. Jag googlade lite på mönster och fick ett bra tips: sprätta upp en som du gillar och rita av. Så det gjorde jag, men jag lade på 1cm eftersom den jag sprättade upp börjar bli lite liten. Det var därför jag kände att jag kunde paja den för lillis kan ju ändå inte ha den snart. Smart!!
Och det är trixigare än man kan tro, eftersom fram-och baksida ska vara olika så att det blir lite puffigt i fram. Sen tycker jag ju också att det är rätt så svårt att sy i det här tyget, men kanske att jag försöker mig på en matchande mössa...? Tjusigt!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar