Sidor

onsdag 26 november 2014

Julklappar; CHECK!!!

Men nu får vi klappa oss på axeln!!! Vi är färdiga med ALLA julklappar. Både min familjs och Fredriks. Vad skönt!!! Jag och Elliot har varit så duktiga ;)
Nu är det bara inslagningen kvar.
Ett bekymmer har vi ändå, jag och Fredrik... Vad ska vi köpa till junior??? En gåstol är beställd och ett par strumpor med elefanthuvuden köpte jag häromdagen. Och idag blev det en nalle från Kaj Bojesen... Alltså vad vill en liten bebis ha? Alltså massor förstås, men man köper ju prylar hela tiden. Vi lär ju köpa nya kläder också för han växer så det knakar, men inte slår vi in dom och väntar till jul med att ge dom. Nä, konstigt alltså... Det blir väl lättare när han blir större och önskar sig saker som han kan längta lite efter. Vilket sjå... ;)
Det är farao jäkligt lyxigt att få vara föräldraledig. Visst, det kan gå kosing, men när kosingen är slut kan man hålla sig hemma och mysa med lite andra föräldralediga eller bara vara hemma i ett tröttkoma utan dåligt samvete. Det gäller att inte ha för höga krav, ibland hinner man det man vill fast oftast inte. Så lägger man ribban riktigt lågt så känns allt så mycket bättre.
Tex sitter lillfisen och sover i bilstolen nu, det kanske han får göra ett tag, så kan jag försöka sticka sockor ett litet tag. Får se hur det går... Började igår, shit!!! Hålla reda på dom där strumpstickorna är inte lätt alltså. Fick riva upp och börja om. Nu ser det ut som att jag inte riktigt lyckats sticka runt, men det kanske jag kan fixa till sen... Vi får se.
Hjälp vad han snarkar min groda, det är jobbigt att fara runt på shopping ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar