Sidor

söndag 10 januari 2021

Ett hårt liv...

... jag har begåvats med en karl som alltid tvättar bilen, byter alltid däcken, fixar servicen OCH tankar den. Vilken lyx!! Men idag fick jag tanka den själv... ajajaj! Fy vad det kostar... men nu har jag fullt i tanken och kan tuta och köra. Familjen är i Ockelbo till måndag och jag är hemma med beredskap. Rätt gött! Har kollat serier och fick mig en långpromenad med Lia i Hammarskog. Alltså vilken jäkla grej!!! Höll på att ge upp!! Körde typ vilse.... hahaha!!! Boende längs vägen måste ju verkligen ha funderat vad människan håller på med... tre eller fyra ggr fick jag vända och köra tillbaka. Lokalsinne är då rakt inte min gren. Hade slagit upp en vägbeskrivning på telefonen, men den bilden blev ju liksom upp och ner, min hjärna fattade inte. Är det nåt jag absolut inte ska börja med, så är det väl orientering... herregud!!! Var tvungen att stanna på en parkering mitt ute i skogen, där ett gäng kvinnor tittade väldigt märkligt på mig så jag vart väl lite stressad av det med. Tyckte väl själv att mitt beteende var lite suspekt... iaf så kom jag ju på att jag har ju för sjutton en GPS i bilen... så det var den jag satt och fipplade med i säkert tio minuter där på parkeringen. Jag är ju liksom sjukt oteknisk också... men iaf så hittade den ju inte min slutstation, den fanns inte... så jag tog det som fanns. Litade inte på GPS:en fick vända ett par ggr till och slutligen ringa Lia och erkänna mig VILSE.... hahaha!!! Men hon ledde mig rätt och det blev nästan två timmars friluftande. I solsken och snö. FAB!!

Men FY!!! Vad jag sover så sjukt dåligt när jag är ensam hemma!! Sjukt omoget!!! Dessutom blir jag ju, om möjligt, ÄNNU tröttare än i vanliga fall...varför vakna vid 03.00, på soffan, när man egentligen borde få ligga och njuta i sängen till solen går upp... sen orkar man ju typ inget resten av dagen...pga för trött. Jaja... får se om det blir utryckning idag, annars ska jag ta mig en prommis med ice bugsen. Lätt mitt bästa skoköp i hela mitt liv. Tredje vintern jag har dom nu, såååå sköna!!! Undrar om dom finns utan dubbar...? Det är ju inte jätteofta ändå man behöver ha med spikar... har testat såna där curlingkängor, eller vad dom kallas... haha!! Är det bara mitt eget påhitt?? Flera olika modeller och sorter, men mina fötter passar inte. Dom blir alltid för långsmala. Sjukt jobbigt!! Jaja... ska man försöka sova lite till nu då...?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar