Sidor

tisdag 5 januari 2021

Lite sura miner på kvällskvisten...

.... fick ett sms på em. Mitt djungelglas som passar perfekt här hemma bland övriga palmblad och apor hade ÄNTLIGEN kommit till Ica. Wihoooo!!!!
Drog ner på Ica nyss med barnet i släptåg, som faktiskt också varit så nyfiken och ivrig på glaset.... så fort jag klev ut från affären hörde jag att det klirrade misstänksamt i lådan.... NÄÄÄÄÄÄÄJJJJÄÄÄÄÄ!!!! Intalade mig själv att man kanske kan lämna in på nån glashytta som kan klistra ihop det. För det lät ungefär som att ett palmblad kanske lossnat. Intalade jag mig....
Kom hem, såg att det var hål i sidan (som var vänd mot kassörskan så jag såg ju inte det när jag tog emot det) på paketet. Öppnade och jag tror inte det går att klistra ihop delarna... såååå ledsen!!!!
Men jag kan väl ha själva kupan till godisskål eller nåt annat gott när vi har syjunta... för palmbladen var hela och fina och kupan med.
Jamen jag tycker nog jag har lite oflax och det känns verkligen aldrig roligt!!!
Och tänk på jobbet som lades ner på glaset. Helt i onödan! Fy så trist!!
Jag hittade en serie på Netflix i söndags också. Blown away. Så nu har jag blivit helt peppad och sett hur hårt dom sliter i hyttan för att få till prylarna ( lite intensivt att se tio avsnitt på 3 dagar kanske...) och då känns det ju extra deppigt att se glaset i spillror...
Ja, jag får nog gå o lägga mig och smälta den här besvikelsen... kanske grina lite!! Kanske måste käka de 11 burkarna med Mumin-kolan som vi har kvar... kom väl till pass ändå, så här på tisdagen...
Ny dag imorgon osv... jääääj....  (överdriver lite, kanske inte grinar... men kanske käkar kola... hahaha!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar