Sidor

måndag 12 juli 2021

Kan ej rekommenderas…

Köpte för mina sista korvören en väldigt bra sax till att kantklippa kring rabatterna (eller vad man ska kalla mina planteringar rätt ner i gräsmattan) och häcken (den vid staketet ut mot vägen, inte den på min egen baksida) och träd osv… men jag har svårt att rekommendera den tyvärr. Känns rappligare än en sax tyvärr. Jag hade säkert för höga förhoppningar, vilket gjorde besvikelsen större. Jag har dessutom fått en skavsårsblåsa på ringfingertoppen. Fy vad obehagligt!!! Det jobbas hårt!!
Men då har jag bestämt mig för att lära mig hantera trimmern istället. Hejdu vad det ska gå!! Kostade nästan 600 spänn den läxan, att lära sig använda det som finns hemma, men det kanske är värt ändå… och så får jag väl köra den manuella kring luktärterna som jag absolut inte vill riskera livet på med nån livsfarlig mackapär… och det kan ju va trevligt att få stå i godan ro i timtal och trimma runt gården. Med hörlurar. Nån podd eller dokumentär… Jag börja fatta varför Fredrik såååå gärna klipper gräset osv timmar i sträck… haha!! Riktigt AVKOPPLANDE!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar