Sidor

tisdag 20 juli 2021

Stinkande växtkraft…

Min porslinsblomma älskar verkligen denna sommar! För tillfället har den minst sju blomklasar och flera små knoppar på g. Men FY vad dom luktar….! Lite som en medicin vi hade till hunden blandat med honung… eller nåt sånt. Det är en konstig lukt helt enkelt. Inte så där blommig och frisk, men trött och klibbig lukt på nåt sätt… men kul att den frodas! Jag har ju aldrig bytt kruka (trång är den så det förslår) på den och vattnar sparsamt så jag tror den ska dö när som helst. Det verkar vara en bra blomma för mig helt enkelt. Förutom lukten då.  Alltså vem har jag blivit? ALDRIG i mitt liv att jag någonsin trodde att jag skulle ha en blomma klättrande längs en gardin upp på gardinstången… men så är det, jag är där, känner mig riktigt nöjd över att den är såååå tät och fin!! Inga vissna blad här inte.
Imorgon kanske jag lägger ut bilder på mina odlingar. Har ju för sjutton på spetsig och lila paprika, mini aubergine SAMT ytterligare en gurka på g. Alltså återigen: VEM är jag?!?! Hahaha!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar