Sidor

onsdag 28 december 2011

Äntligen!!!

Idag köpte jag äntligen lite champagneglas!!
Vi har ju ett SUPERPRIS på jobbet på "Helena" från Orrefors.
12 stycken fick slinka ner i påsen. Man TACKARRRR!!!



Nu kommer ju trixandet att få in dom i nåt skåp... Kan bli liiite problematiskt...

Det som oxå slank ner i påsen var bestick.



Närmare bestämt 3 lådor "Fjord" från Hardanger. 2st 24-delslådor och en 40-delslåda. Det är också nåt vi tänkt köpa jättelänge, men så fick vi julklappspengar av Fredriks mormor och det känns ju bra att köpa nåt redigt då. (Ja, hon är inte riktigt klok, det är en rejäl summa vi fick...)
Hon hade även stickat en ny grytlapp till mig. Jag ÄLSKAR hennes grytlappar!! Jag fattar inte hur man kan göra så fina?!?!



Vi har fått några olika genom åren. Underbara! Synd att tiden aldrig räcker till för att bara få vara med Inga o lära sig allt (eller bara lite) hon kan. Hon verkar kunna det mesta i handarbetsväg... Förresten har jag ju inte berättat vad jag mer fick i julklapp;
I år hade vi ( ja inte jag alltså) bestämt att det bara var kidsen som skulle få julklappar när vi firade hos mamsen på förmiddagen. Jag gillade ju inte riktigt tanken, men gick med på dealen om vi "vuxna" skulle ha ett julklapps lotteri åtminstone. Aj löv julklappar...
Så då fick jag en KANONJULKLAPP! en värmefilt. UNDERBART! men jag tycker faktiskt att alla fick kanon julisar.
Så det blir repris på detta nästa år. Kanon!
Och skönt egentligen att slippa stressa runt o hitta på o köpa till typ 20 pers... Nu vart det ju bara till fyra kids och julklappslotteriet :) och det passade ju extra bra just i år, eftersom vi sparar o sparar till teneriffaresan vi ska göra med Freddans familj 2012.
Meeeen!!! Då fick vi resan i julklapp av svärisarna. Ja, det är helt sjukt!!! och plötsligt har jag jättemycket fickpengar till resan. Ja det är verkligen helt galet...

Näpp!!! Nu måste jag gnugga geniknölarna o komma på nån bra dessert till nyårsmiddagen. Jag måste nog ta reda på hur många vi blir också ;)


2 kommentarer:

  1. Åååå, vilka BRA julklappar!!! Bestick, filt å en utlandsresa=) GÖTT MOS!!!

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Helt SJUKT BRA julisar!!! ;)

    SvaraRadera