Sidor

tisdag 20 december 2011

Julstress?

Vad är det med mig? Känner inte av julstressen ett dugg! Eller är det bara någon slags förträngning? Gjorde köttbullar, till julbordet hos släkten, idag. Det var lite drygt och tog lång tid. Men det är ju kanon att jag fixade dom idag på min lediga dag. Mitt dilemma är väl mest att jag inte köpt en enda julklapp än... Eller jo, pruttkuddar till smågrabbarna i familjen, det får jag ju inte glömma! ;)
Men resten då?!?! Nu har jag 2 dagar på mig att fixa julklappar, slå in dom OCH göra julklappsetiketter.



Jag ska även leta reda på lämpliga kläder att packa med mig innan jag drar upp till viken över jul.
Hur farao ska jag hinna???
Men jag bara skjuter upp det o tänker att det löser sig. Jaa, det hoppas jag verrrrkligen att det gör, för jag ORKAR inte vara stressad över fler saker...

WOW!!!
vilken smart grej han gör!!! Jamie Oliver alltså. En jättetjusig spritkylare.
Här kommer ett försök till återberättelse:
Ta en PET-flaska (tom), skär av toppen. Stoppa i tex en romflaska, med korken på o spriten kvar i. Fyll upp med vatten, inte hela vägen upp, tryck ner fina blad o grejjer i vattnet, mellan de båda flaskorna så dekorativt man bara kan. Sen ställer man bara ut sin skapelse i minusgrader för att frysa. Fast just nu är det väl bäst att ställa in härligheten i frysen... Om man inte vill vänta till nästa vinter för att korka upp.
Hjälp vad fiffigt!!!
Jag har faktiskt oxå ett VÄLDIGT bra alkoholrelaterat tips såhär i jultider:
Om man råkar missa systemet och ska ha en liten glöggkväll MED alkohol så har jag kommit på att det går VÄLDIGT bra att spetsa glöggen med rom. Det är jättegott! I år hade jag även missat att det var lite dåligt med rom i flaskan när det var dags för glöggmys, så jag rotade runt lite i skåpet... Gin och baileys kändes väl inte helt hundra, men jag drog i en skvätt absolut citron i hopkoket och det vart faktiskt sup(er) gott!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar