Sidor

söndag 4 december 2011

Söndagsmyyyys!

Då var jobbhelgen över, jobb imöra. LEDIG PÅ TISDAG! kanske lite skönt! Har nog fått lite träningsvärk i gäddhänget. Det är ju julklappssäsong... Vi har riktigt myst till det på jobbet i helgen, med peppisar o glögg. Uppskattades så mycket av en del kunder så dom kom både lördag o söndag för att få sig en slurk och knapra en kaka.
Förhoppningsvis köpte dom lite extra klappar oxå ;)

Men nu har vi iaf lite mys här hemma.
Fredrik var i Västerås igår. Där köpte han mitt FAVORITLJUS (2st) som jag aldrig haft för jag är lite för snål för att köpa det... ;)
Fast jag har köpt såna där doftoljekakor eller vad det heter. Dom kostar ju bara 19 kronor, så det kan slinka ner några stycken i shoppingkorgen utan det minsta lilla dåliga samvete. :)





"Clean Cotton" Yankee Candle.
Vad gulligt!
Hela huset luktar nytvättat. Nästan så att det kliar i ögonen, det har då INTE snålats på doftmedlet.
Hjälp vad trött jag är, jag är inte van med sena kvällar, både fredag och lördag. Julbordet i fredags och igår var vi hem till Nisse o Lisa på lyxig 3-rätters middag. GOTT! Först en toast med kräftstjärtar o avocado . oxfilé med potatisgratäng och 2 goda såser. Rödvinssås och dragonsås. Till efterrätt marängswiss-glass. MUMS!!!

Äsch! Nu tar jag o läser lite i min nya bok. Den är ruskigt bra, än så länge iaf. "Eldvittnet" av Kepler. Rätt så vidrig början kan jag avslöja, det där författarparet verkar sitta o bara brainstorma ihop en massa läbbiga saker, och sen kan man bara inte låta bli att läsa. Har läst både "Hypnotisören" och "Paganinikontraktet" så hoppas det kommer en fjärde snart.
Nej! Läsa var det jag skulle göra ju.
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar