Sidor

torsdag 1 december 2011

Fadderdag 2011

Så var denna fadderdag över för idag.
Kan ju säga en sak iaf: det där med pyssel... DEEET kan ta tid...
Efter att Emma, mitt gudbarn men oxå mitt kusinbarn, slutat skolan för dagen tog vi återigen upp fadderdagen. Pyssel på schemat.
Vi gjorde lite shabby chica hjärtan i trä, med guldfärg på baksidan o fint papper med ängelbokmärken och glitterlim på framsidan. Mysiga!! Och så gjorde vi VÄLDIGT blingiga små tomtar i vitt med lite silver, pärlor och pepprade med "diamanter". Vi skulle även testa nåt som heter quilling ( stort? på det...) men det hanns inte med. Allt på fri hand och helt efter eget huvud.
SKOJJA!!!
eftersom vi inte direkt planerat nåt för årets fadderdag kom jag ju på en sån lysande idé! Jag köpte färdiga pysselkit på Panduro innan jag åkte upp. Kanske lite riskabelt med tanke på våra nästan obefintliga tålamod, men det gick bra. Dock med en pizzapaus i halvlek ;) det vart en Hellas från Verona i Sandviken. Mums!
Sen vid läggdags för kidsen åkte jag o Kusinvitamin in till Gävle och kollade på den nya twilight-filmen på filmstaden.
Så nu är jag totalt övertrött, men ska försöka sova. Ska ju upp tidigt imorgon jag...
ZZZzzZzzzZZZZzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar