Sidor

fredag 30 december 2011

Men coola ner nån gång!

Såpp!!! Nu har jag förberett nog för morgondagens desserter. Väntar bara på att lemon curden ska svalna, så jag kan hälla i det i pajskalen och att panna cottasåsen ska svalna lite så det inte blir så skvimpigt när jag häller upp dom i port. koppar. Men det tar liiite tid.... Jaja, så är det när man jobbar på självaste nyårsafton. Då gäller det att förbereda. Har även gjort små kladdkakor. Gjorde dom i ramekiner, så kan vi ju låtsas att det är chokladfondanter, men de fastnade i formen så vi måste äta dom direkt ur. Haha! Bra tips ;)
Så imorgon efter jobbet har jag gott om tid att vispa ihop maräng till pajen. Jag bara ÄLSKAR citronmarängpaj!!!
Har t o m köpt en brännare idag för att i sann Leila manér bränna av marängen innan serveringen. Hoppas jag inte bränner ner huset för Rickard o Ullis bara i min iver att leka tv-kock ;-)
Nej nu får jag sätta fart! Freddan ska visst spela nåt tv-spel med 2 kompisar o sen kolla på nån match som BÖRJAR kl 23. Vad är det för sjuk tid?!?! Det där med sport alltså...
Jag ska lägga mig o läsa i godan ro jag, under min VÄRMEFILT ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar