Sidor

söndag 11 november 2012

Så kom då dagen...

... dagen D.
Dagen då frisyren och ett par för små byxor med gylfen öppen skulle visas...
På UKK av alla ställen... GULP!!!
Uttryck som "muttcrack" (på andra sidan av en buttcrack) fick en innebörd och jag fick ta några varv i rampljuset.
Jag var jättenervös, men mest tänkte jag nog på de alldeles för små byxorna och den genomskinliga toppen. Fy, vad hemskt pinsamt om linnet skulle åkt upp, mitt på scenen, bara en liten bit så skulle ju en viss del av mig bli helt EXPONERAD!!!
Men jag hade ju trosor förstås...
Efter många många timmar var det dags för påklädningen...
(Vi började kl 9, showen startade 19.)
Jag visade kläderna för Anna, den klädansvariga (inte från Gina, från salongen) och hon höll med. Det gåååår ju bara inte. Så jag fick ha mina sköna svarta jeans som jag så listigt satt på mig på morgonen utifall jag skulle råka få dispens.
Wihooo!!!
Plötsligt blev allt så lätt, brydde mig (nästan) inte i att jag hade en genomskinlig topp där bh:n bara lyste fram lite då och då och jag t.o.m knäppte kort. Med Cissis mamma Annika som fick till en lite rolig min och jag är ju lika fotogenique som vanligt... Hahaha!!! Kameran verkar dessutom få till auto-blurr på mitt ansikte. Snygg sådär jag...
Bara att gilla läget.
Efter visningen skulle vi mingla runt lite och visa frisyrerna, jag minglade kanske 30 sekunder, och jag fick så mycket beröm för frippan!
Jag visades ju upp lite "före och efter", och fick höra att det var modigt att klippa av allt hår och att det blev riktigt tjusigt. Den bästa av före och efter.
Kul!!!
Nästan lite jobbigt med så mycket beröm och uppmärksamhet, hahaha!!!
Men kul!
Så nu får vi väl se då, om jag ska fortsätta med kort eller spara ut till långt hår igen.
Antar att det blir långt, men kanske med lite mer omvårdnad från Cissi.
Inget mer klippandes hemma med kökssaxen och egenblandade H&M-färger.
Ja, vi får se hur det blir... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar