Sidor

söndag 11 maj 2014

Bakis...

Vilken dag. Vaknade i ottan, som vanligt... Min lilla skitunge i magen gör väsen av sig. Men då kommer jag upp i tid och får lite vettigt gjort. fast att jag sen blir dödstrött resten av dagen är ju en baksida av beteendet... vi har iaf bytt klädsel på soffan, välbehövligt!! Det var väl inte jordens bästa kvalité på soffan vi köpte så klädseln sprack ganska snart. Vi fick nya fodral, men vi sparade dom i några år tydligen. Tyvärr fick vi bara ny klädsel till tre sittplymåer. Det var vad vi behövde då... Nu, typ 3 år senare har det spruckit i några andra sömmar oxå. Men skitesamma, jag borde väl ta o sy ihop det bäst jag kan, men det känns drygt för tillfället. Hur som haver vart det lite fräschare i soffan nu iaf. Vi har ju en "liten" Dogge som alltid ligger o dreglar i soffan... Vet inte hur vi ska vänja av honom den olaten... Så det är väl bara att satsa på en ny soffa när han kolavippat.
Annars så verkar det ha varit en riktig bakis-söndag idag. Massvis med folk som bakat alltså. Det måste ju va vädret som lockar till tröstätning... Jag har bakat kolasnittar, kanelbullar och "Rosa kakan". En apelsinkaka med chokladglasyr. Första gången jag gjorde den, den tåls att göra fler gånger... Kanske jag var lite ivrig med glasyren...? Men god vart den iallafall så ätas upp kan den räkna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar