Sidor

söndag 11 maj 2014

Mu!

Igår var vi på kosläpp på Jälla. Det var riktigt kul! Mycket folk och kallt, men det gjorde inget... Hungrig blev jag som en varg också. Av nån konstig anledning blev jag sugen på en redig biff, så det blev hamburgare från donken innan vi åkte hem. Ungefär samma sak...
Vi var där redan klockan 9 så vi hann gå omkring ett bra tag o kolla in stället. Dom borde väl nästa satsa på kohudsförsäljning? Kan väl eleverna behöva lära sig, garvning och allt vad det heter? Kanske jag ska skicka in ett förslag till nästa år... ;) Kossorna var så fina och jag såg flera goda exemplar som skulle passa fint här hemma i huset. Vi har ju en supertjusig kohud i hallen, men den börjar sjunga på sista versen om man säger så... Lagad med silvertejp och visst hårbortfall. Doggen ligger ju o nöter på den dagarna i ända.
Sjukt praktiskt med den också, lätt att hålla ren. Så jäkla dyrt att köpa ny bara... Men med tanke på att dom håller så sjukt länge så är det väl kanske väl värt. Våran är väl från 70-talet tror jag, vi hade sån tur o fick ta den från Fredriks föräldrar. En svart/vit under matbordet skulle dock kännas helt aktuell... Snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar