Sidor

söndag 25 maj 2014

En valreflektion...

Vilka bitchar förresten som jobbade i vallokalen när jag var där idag. SORRY att man går o röstar liksom... Jag har ju faktiskt inte levt i hundra år, som vissa valvolontärer uppenbarligen gjort, så jag har inte riktigt fått in rutinen hur man går till väga när man röstar. Visst, jag röstade för 4 år sen. Men inte farao kommer jag ihåg hur det gick till då. Hur som haver. Det jag blev jäkligt irriterad på var att jag trevligt gick in, tog lite lappar, fick ett kuvert och sen gick jag fram o skulle registrera mig tänkte jag. Men då fick jag minsann reda på HÖGT OCH T. Y. D. L. I. G. T att jag måste ju rösta FÖRST!!! Jahaja, sorry liksom. Ställde mig väl bakom skynket och kryssade då. Medan hundraåringen i dörren, hon med kuverten, högt o ljudligt beklagade sig över hur många gånger dom hade fått påpeka hur ordningen är i lokalen, till hundraåringen som satt med registreringspappren.
Men alltså... Om det nu uppfattas av dom där kärringarna att folk inte fattar hur det går till när man röstar så kanske det INTE skulle skada med numrerade stationer med kanske en liten texttavla där det står tex: 1. här väljer du lappar. 2. Ta ett kuvert här (hos en sur hundrataggare) 3. Kryssa din lapp och stoppa i kuvertet, slicka igen kuvertet. (Jag stoppade förövrigt i alla lappar jag tagit i kuvertet o klistrade igen. Hoppas det innebar jäkligt mycket extraarbete för surisarna!!!)
4. Lämna ditt kuvert och registrera dig hos de övriga surtanterna vid dom fula lådorna.
Tack för besöket, nu var du duktig som röstade!
Ja, lite så...
Nä, nu är det dags att lägga sig på riktigt. Jobbdag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar