Sidor

onsdag 21 maj 2014

Förra veckan...

Jag känner att jag är rätt så dålig på att uppdatera för tillfället...
Vet inte varför direkt, för det händer ju ganska mycket runt omkring.
Men iaf, ska väl försöka komma ihåg vad jag gjorde förra veckan...
Måndag och tisdag: jobb iaf. Alltså tänk vad jag inte minns... Men det heter väl gravidhjärna av en anledning ;)
Onsdag och torsdag:
Båda dagarna semester, föräldrarutbildning steg 2 och 3, började kl 14 båda dagarna (i enköping) och med mina arbetstider (i uppsala dessutom) så passar det inte så bra att jobba lite, gå på kurs och sen jobba lite till. Lite för långt emellan. Dessutom hade vi tid hos barnmorskan kl 7.15 på torsdagen så kombinera det med jobb, det gick bara inte. Vilken tur att jag precis fått nya semesterdagar!! :)
På onsdagen var föräldrarutbildning hos barnmorskan och vi gick igenom förlossningen. Snart dags att skriva förlossningabrevet. Om en vecka faktiskt... Jag vill ha alla tänkbara bedövningar samtidigt som bm gjort så bra reklam för att föda så naturligt som möjligt. Jag kanske kan säga att dom kan ju va beredda på all bedövning, men går det bra så behöver jag kanske mest rutinerad guidning genom det hela. Bara för det får väl jag hjälp av nån trött vaktmästare eller nåt. Tänker hela tiden på det där med barnmorskesituationen på Ackis... Wtf!! Va ska dom hålla på precis när JAG ska föda barn för?!?! Jag får väl googla nån jäkla förlossning, eller kanske det ligger nån tutorial på youtube som jag kan spana in. Så får jag o Fredrik fixa det själva då, om vi blir instängda i nån städskrubb och lämnade åt vårt öde...
Torsdagens, och den absolut sista, utbildning var på öppna förskolan. Där fick vi reda på lite hur det går till där och så. Fick även väldigt bra tips på bärsjal. Verkar jäkligt bra! Jag vill ju helst ha en bärsele, känns tryggt o stabilt, men de första månaderna verkar det bättre med bärsjalen. Fast min lilla skitunge kanske inte alls gillar närhet till sin morsa, men vi får väl se...
På kvällen var jag till Globen med Karin o kollade på Robbie Williams. Han är ju bara FÖR härlig!!!
Synd att vi kanske hade dom sämsta platserna på hela arenan... Så det jag såg var ju ungefär exakt så mycket och stort som på dagens bloggbild. Inte ens dom där storbildstvapparaterna såg vi. Men tur att vi har öron att lyssna med iaf. Han är ju bara föööör dajlig!! Mums!
Fredagen var ledig dag. Jag fixade det mesta skrotet i lilla rummet, så nu är det bara att vänta in målaren som ska tapetsera. Vi ska tydligen vänta till efter brännbollsyran. S. U. C. K!!!
Lördag o söndag och måndag jobb. Fredriks födelsedag i söndags. Han fick ingen present, det var visst slut på jobbet. Men det kanske har kommit in nu. Vi får se. Om han nu ska få nån present... Han och jag har VÄLDIGT skilda åsikter om en grej som gör att jag faktiskt känner mig irriterad när jag tänker på det. Han tänker byta ut vårt kyl/frys-skåp till ett helt kylskåp. Vi har så pluttigt kök så det får inte plats två stora skåp. Så vi har en extrafrys i tvättstugan. Men inte FARAO vill jag vara utan frysen INNE!!! Det finns väl inte en kotte i dagens samhälle som inte har en frys i köket?!?! Jäkligt epa!!! Ja, skitesamma!!! Han kan sätta in det där skåpet så får han väl fatta själv sen att det INTE är ok att springa ut till tvättstugan efter grejer därute stup i kvarten... Det är SÅ drygt att jag fattar det utan att behöva prova på. Han måste liksom inse det dumma själv. Det kan ju ta ett tag... Blä!
Gårdagen var också ledig. Då hängde jag med Tea och köpte lite prylar i stan. Lite blommor och tapeter till vårt sovrum och färg och annat. Nu vill jag ju att det ska ta lite fart i stugan. Totalt värdelöst faktiskt när jag o Fredrik har så lite lediga dagar ihop. I stort sett 2 dagar varannan vecka. Men snart så... Det skulle bara vara så skönt om det verkligen blev färdigt till kidjo pluppar ut. Men jag tror jag har 8 arbetsdagar kvar, sen går jag hem. 4 veckor innan det är dags... Nervööööst!!! Hinner man fixa så mycket på 4 veckor egentligen...? Och kommer jag ens orka röra mig? Jag har verkligen lagt på mig en hel del. Jag bespar internet en magbild, men kanske jag knäpper nåt med kläder snart.
Äsch, vad stressigt det vart nu, jag måste till affären och käka och lite mer och så börjar jag ju jobba snart. Men jag är helt slut efter nattens bestyr.
Trodde nästan förlossningen var på G. Men det lugnade sig på drygt en timme och sen sov jag som en stock till 8. Hoppas det inte ska bli min nya nattliga ritual de närmsta veckorna för då smäller jag av!
Nä, morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar