Sidor

fredag 2 augusti 2019

Ett hett tips...!!!

Ska ni köpa en väska, kolla i den INNAN du går till kassan... för idag blev det sjukt pinsamt när jag handlade på Åhléns. Behövde en strandväska: hittade en på rea det första jag gjorde när jag klev in i butiken. Men vad bra!! Lika bra att kolla runt lite till. Hade nävarna fulla efter lite övrig shopping på centrat så jag lade alla grejer i strandväskan som en shoppingkorg. Perfekt. Väl framme i kassan såg jag en jättesnygg väska på 70%.
1300 ord pris. Ska jag, ska jag inte?
BEHÖVER!!
Eftersom jag var fullpackad med grejer så tog jag bara första bästa och gick till kassan. Kunde liksom inte kolla i den. Betalade osv. Kassörskan sa att jag kunde packa mina varor efter att hon larmat av osv. Så larmade hon av den tjusiga svarta väskan och skulle stoppa den i sin tygpåse. DÅ LIGGER DET PRYLAR I VÄSKAN!!!
Jag ba:?!?!?! Va??
Hon ba: TUR att jag kollade va?!?!
Jag: ja verrrrkligen! Annars hade det väl pipit när jag gick ut... (önskade jag haft ett par sanningens ord i beredskap för att INTE verka skyldig, för vad säger man i en sån situation?!?!)
Hon: iakttog mig uppifrån och ner.
Jag: —— kände mig anklagad OCH skyldig.
Fyfarao!!!! Sjukt!!! 
Dagens lärdom! Om du ska köpa en ny väska, kolla om det ligger nåt oönskat däri som nån tjyvjävel lagt i.
Men jag är iaf sjukt nöjd med dagens inköp! Trots den obehagliga händelsen. Men jag ska se det som ytterligare en erfarenhet här på jorden och tänka på det nästa gång jag köper en väska. Kanon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar