Sidor

lördag 24 augusti 2019

Prunus deLuxus

Birgitta hörde av sig, dags att plocka plommon... alltså WOWWWWW!!! Det är hennes brorsa som bjuder på självplock och hjälp vad plommon jag har... har kokat ihop en stoooor gryta med marmelad, det syns knappt att jag tagit ur ena korgen... vad har jag nu tagit på mig... hahaha!!! Jag vet alltså vad jag ska göra imorgon...
Det råkade också hända något i marmeladtillverkningen... när jag plockade undan burkar och lock som inte fyllts så upptäcker jag... jag har visst skruvat i lock i locken... så nu är det ett par burkar som alltså har dubbla lock. Dom måste ha sugit sig fast i varandra vid kokningen. Jag kokar alltid locken och har själva burkarna i ugnen så det är rejält hett och sterilt. Den här gången orkade jag inte diska bort alla etiketter, men det gör väl inget. Jag vet ju vad som är i....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar