Sidor

söndag 21 mars 2021

Ner i jorden!

Nu fick luktärterna komma ner i jorden. Får se hur resultatet blir. Ska bli så spännande!!! I en mjölkkartong fick ärterna från förra åretS skörd bo, och i den andra kartongen åkte de nya från påse ner.
Ska skilja på dom i den kommande rabatten sen så får vi se om det blir skillnad osv. Hoppas det blir lite snygga spaljéer snart. "Någon" är inte så sugen på att starta ngt projekt. Men jag är SKITSUGEN!!! Så det kan hända att jag tar tag i det där helt själv snart... jag siktar på nästa helg. KUL!!! Jag kan ju tyvärr inte köra med släpkärra (obs!! Jag är INTE sugen på att lära mig heller) så jag tänker att jag åker någonstans där dom kanske kan ta och kapa trät på plats osv. Onödig kostnad tycker kanske en del... jag vet inte, för jag vet inte vad det kostar...
men kanske fredrik tycker det är ovärt och följer med ändå då. PERFEKT isf!!
För det måste ju fixas ett gäng spaljéer: dels en stor till luktärterna. Sen en stor i vinkel till honungsrosen, samt en dubbel rackare till hallonbjörnbären. Undrar om druvorna också vill ha en spaljé... hmmm undrar om det blir bra med så många spaljéer... men det tror jag... obs! Tror...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar