Sidor

söndag 25 juli 2010

I väntans tider...

Sitter o väntar på dagens anstormning av familjemedlemmar. Borde väl komma snart...
Igår kom ju pappa o 2 syrror på besök, väldigt trevligt!
Fick åka till Steninge o köpa "Roots" grejerna från Kosta Boda. Är så sjukt nöjd!!! Tackarr. Nu ska jag hitta på en bra plats, tänkte ju i skåpet först men nu känns det så tråkigt. Nu står dom uppställda på ett annat skåp bara. Bredvid mina Aalto-vaser o det är ju inte riktigt samma stil. Hmmm, jag borde göra nåt åt den här oredan! Tar det en annan dag...

Åhh vad gott det doftar från köket! har ju -27 (läs minus!!! ) kronor på kontot för tillfället, så idag blir det hembakt fika. Tog mig ut i regnet o plockade in rabarber och hallon. Pallade lite hallon av grannen oxå, Hasse Bagare, för Hampus har rensat av lite i min buske. Han är inte riktigt klok den hunden... Det måste ju stickas ordentligt på nosen, för kvistarna har ju små små taggar.
Så det blev en paj då. Få se hur den smakar.
Jag brukar ha i lite bakpulver o vaniljsocker i min pajdeg, för då blir det lite som småkakor på toppen. Det blir riktigt gott, oftast.
Rabarberna svänger jag omkring med lite smör, kardemumma o så tog jag lite honung som jag köpte på Rhodos. Kanel brukar jag oxå ha i men den var slut nu.
Fick ju helt dille på honung när vi var på semestern i våras. Med yoghurt och färsk frukt. Har försökt mig på grekiska yoghurten här i sverige, men jag tycker den är så grynig och sträv på nåt konstigt sätt. Får väl prova nån mer sort.
Nej, kanske ska ta o virka nån ruta till innan folket kommer...
Javisstja!! tror att vi får mer besök ikväll. Vanja o Robban kanske hinner förbi innan dom ska dra till Grekland imöra. Tänk vad tiden bara RUSAR iväg när man är ledig...

Morsningkorsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar