Sidor

lördag 13 augusti 2011

Lite hursomhelst...

Mina orkidéer har visst fått ett blommningsryck igen. Blir SÅ förvånad varje gång det händer!
En som redan fått massa blommor (se bild) och 3 som är på g.
Man hör ju så mycket om vilken skötsel dom ska ha hit och dit, men jag låter dom stå i soliga fönster. Vattnar ibland. Ibland en liten dusch i handfatet. Fast när blommorna poppat upp är jag faktiskt liiiiteliiiite mer noga med vattningen så de håller sig fräscha o inte torkar ur ;)
Synd att de stackars pelargonerna i bakgrunden, mer ser ut som eterneller bara... Kanske får gå igenom blommorna i torpet såhär på min lediga lördag!
Fast först ska jag baka ett Ernst-bröd och en Wästerbottensostpaj till kvällens skiva. Det vankas KRÄFTSKIVA!
MUMS!!!




Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Jag gör samma lika, eller nästan värre!! Glömmer bort som och du, dom blommar om och om igen =P

    Men kräftskiva ogillas, ingenting för mig......tror jag iallafall. För jag har aldrig smakat på en kräfta. Men blev som liten jagad utav en( ja någon höll ju så klart i den) men det där sitter liksom djupt ;)

    Kram kram !

    SvaraRadera