Sidor

tisdag 30 augusti 2011

Vad gick fel?

Lediga tisdagen...
Åkte in till Enköping på burkjakt. Gick SÅDÄR!
hittade tillslut på ÖoB, men vad dyrt!!! 25:- styck. För 1/2-litersburkarna. Köpte 4, sen tyckte jag burkbudgeten överstigits över alla rimliga gränser. Däremot var jag ju tvungen att köpa 2 sorters pasta. Stora pasta penne och stora pastarör. 2 deos, kostade ju bara 15:- styck! Spela roll att jag redan har bunkrat upp ett lager. Bra att ha! Mer schampo o balsam förstås. Ja o massa annat mycket-bra-att-ha-grejer. Sen fick jag åka hem o rensa kylen på halvtomma burkar så jag slutligen kunde koka lite mos. (Men jag funderade faktiskt SKARPT på att köpa stora olivburkar och feferoniburkar o sånt o bara tömma ur o diska. Det är ju sjukt billigt! Fast inte så miljösmart, så jag hejdade mig i sista sekund...)
Sista grytan vart väl sisådär!!! Hahaha! Kanske inte ska kolla på Real Housewives SAMTIDIGT...
så nu har jag några burkar med en extra touch av bränd pepparkakssmak ;)
Får väl koka lite mer i helgen, Carro har lovat mig några gamla gurkburkar som hon hade över... Har jag blivit mostokig? Kommer min föda bara bestå av mos närmsta halvåret?

Nej nu ska jag ta ett varv med dammsugaren innan det nya matprogrammet på 5:an börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar