Sidor

fredag 26 oktober 2012

Men idag var det nära ögat!!!

OBS! Det är inte lastbilen på bilden som orsakade hjärtstoppet i morse...
Åkte i godan ro på Tycho Hedéns i arla morgonstund. I höjd med Salabacke slog trafikljuset om till gult, jag bromsade in, men det ville tydligen inte lastbilen bakom göra... Jäklar i min lilla låda!!! Hade ju kunnat sluta hur som helst det där, och en sak som är säker är att INGEN lastbil får plats i min baklucka, så försvinn!
Han höll visst en jäkla fart och hade inga som helst problem med att det blev rött. Jag märkte inte av honom förrän det var någon som tutade som en tok och körde om. Jag menar, ska man tokköra kan man väl vara lite mer uppmärksam på sina medtrafikanter eller? Kanske att det dessutom är bättre att ligga i vänsterfilen... Vilken dåre!! Han hade en JÄTTElång lastbil med ett ännu längre släp. Och titta på bilden vad liten min bil i jämförelse med en vanlig lastbil. Den imorse hade ju dessutom ett stortstort släp där bak också. Snark!
Jag blev så lättad att det inte låg någon stackare i vänsterfilen som skulle ha blivit mosad när han bytte fil i full fart
Lite farligt det där, verkar som att en del lastbilschaufförer tror att dom kör runt i en liten golf eller nåt...
Ja, det händer grejer på Tycho, man får väl va glad att man kom helskinnad fram till jobbet.
Gött!
Nej nu ska jag sova för imorgon bitti ska jag träffa SusieQ. Det var verkligen HUNDRA år sen vi sågs, jag längtar!!! 10.10 går pendeln, så det är väl bäst att jag tar mig en redig nattsömn så jag orkar med vinlunch och på kvällen en god middag på Peppar Peppar med Cissi, Carro och våra respektive. Man lär ju försöka klämma in så mycket aktiviteter som det bara går på de lediga helgerna... ;)

Till sist, en lite fundering om det här med lastbilen (ja, jag kanske har svårt att släppa det...)
Varför i allsin dar åker dom där fartdårarna inte på nya E4an istället?
Där slipper man ju allt vad rödljus heter... Ja, en lite fundering bara.
NU ska jag sova ZzzZz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar