Sidor

måndag 1 oktober 2012

Mickelsmäss, årets happening!!!

Igår var det Mickelsmäss här i byn. Tror dom tagit bort parkeringen på en åker så det var ju bilar PRECIS ÖVERALLT. Kön in till samhället var ju flera kilometer... Jaja, tur att det bara är en gång om året ;)
Själv gillar jag absolut INTE att gå på marknaden. Jag brukar bara gå ner till fabriks och kolla vad dom har för erbjudande, sen kutar jag hem så fort det bara går. För jag blir fullkomligt GALEN på att försöka ta sig fram bland barnvagnar, hundar, spontana möten som blockerar och stoppar upp vägen osv osv... Jag HATAR det.
Men det är säkert superkul för dom som är härifrån, som träffar sina gamla bekanta och sådär. Det verkar ju vara lite av en hemvändardag... SUCK!
Jag hittade inget fynd heller, så det blev en billig tur ner på marknaden.
Pappa kom ner med syrran och hennes kille också. Det var var ju extra härligt!
Dom gick heeela marknaden så jag hann både laga mat och klippa gräset. Haha! Stackars pappa...
Lisa och Karin kom också ut och tog sig en tur på marknaden. Dom parkerade hos mig, så jag hann träffa godingarna en liten stund.
Lisa hade lämnat ett paket på bron.
JÄTTEFINA ljus!!! Ser ut som nystan. Ååååh vad fina!!! :D

Nej nu ska jag nog kliva upp, jag har legat och dragit mig idag, då det blev dåligt med sovmorgnar i helgen. Tur att jag börjar 12. Så SKÖNT!!!
Och idag kommer Fredrik hem ÄNTLIGEN!!! Efter 2 veckor i Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar