Sidor

tisdag 23 oktober 2012

Provkör.

Den nya pannan jag fick för ett tag sen. Och det stämmer verkligen, den blir aldrig för het.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle steka så jag gjorde ett lass med pannkisar.
Kan lova att det tog HUNDRA år, för pannan höll låg och lagom temperatur hela tiden trots att jag hade på högsta effekt på spisen.
Pannan passar verrrrkligen personer som vill ha en belagd panna som ska hålla lååång tid. Det är ju oftast det som förstör belagda pannor, ÖVERHETTNING. Inte alla som fattar det, så KANON! Dock funkar det ju bara på induktionshällar, men det är ju rätt så vanligt nu för tiden.
Bra där Hackman! NOH-pannan, värt att testa för den som har problem med överhettade, belagda stekpannor.
Själv är jag en person som gärna bränner på lite, så det går undan i köket. Jag vet att vissa stekpannor inte klarar det, men min favorit bland belagda är Matador. Också från Hackman. Den har en keramisk beläggning som tål lite tuffare tag.
KANONBRA!!!
Det är pannan jag använder absolut mest.
Annars är det gjutjärn o Demeyere i skåpet. Hade en utrensning för ett tag sen...
Ska väl köpa en sån där De Buyer om ett tag tror jag. Kolstålspanna från Frankrike med riktigt bra egenskaper.
Nytt på jobbet, och man vill ju veta vad man jobbar med. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar