Sidor

lördag 7 februari 2015

Mellokoma...

...eller kommer gossen vakna med ett vrål snart?? Ja, det är lika spännande varje kväll här hemma. Jag borde sova för längesen, men jag anar ju att så fort jag stänger mina blå så kommer det. Jag undrar jag om det är nu han börjar drömma och sover oroligt för det? Eller är det efterdyningar från kvällens mello? Det visar sig. Natten till idag fick jag agera mjölkkossa nästan varje timme. Halv fem fick Fredrik ta över. Ja, inte som mjölkko då, han fick försöka hålla gossen sovande medan jag gick o lade mig ute på soffan. 2,5 timmar senare var det bara att kapitulera. Gossen tokledsen och jag hade just inte sovit en blund. Typiskt... Sen var det bara att kliva upp. Vi gjorde pulled chicken till morfar (Elliots) som kom. Jag var väl lagomt roligt sällskap, halvdöd efter natten. Men dom härjade på. Elliot somnade två gånger på soffan UTAN tutten i munnen.... FRAMSTEG!!! Wihoooo!!! Nu ikväll somnade han med tutten i munnen, men har sovit igenom hela mello plus en timme till. Så här med facit i hand borde jag väl också passat på att sova. Tänk att det där med sömnen är så bökigt fortfarande efter 7 månader. Kan man få en lite bättre instruktionsbok till det här med rutiner??? tack på förhand! Med vänlig hälsning!!! Nä! Dags att borsta tänderna och hoppas jag lyckas flytta gossen in till sängen utan utbrott på vägen som resulterar ytterligare slitage på Ica-kassarna jag har där på framsidan... Suck, kan gossen skaffa tandskydd eller nåt... Men kanske att det går lite framåt med avvecklandet av amningen iallafall då. Sakta men säkert. Det visar sig väl. Men han är duktig på att äta gröt och mat nu, så jag ser kanske lite ljus i amningstunneln. Toppen!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar