Sidor

lördag 11 december 2010

Varför åt jag så mycket deg...

...nu orkar jag ju inte ta en bulle. Suck!!!
Får spara mig ett tag då.
Första plåten klar :)
Vilken produktiv dag jag haft hittills!
Hämtat julkort på affären, åkt in till Uppsala o handlat grejjer till bullbak samt nya hyacinter.
Gjort nya hyacintplanteringar, för de gamla var verkligen trötta ;), fixat ny mossa i adventljusstaken, Fredrik tog ju bara ut den som den var från förra året och så orkade jag inte bry mig för 2 veckor sen, ja och så har jag ju bakat.
Gjorde en variant på lussebullar. I det här huset får man ju inte ha i russin i lussekatterna, så det vart bullar med vit choklad o mandelmassa.
Tur att bullarna är gula för annars hade man då inte vetat att det är nån saffran i. Smakar nästan inge saffran alls...
Trist!
Hade i 2 påsar som jag mortlade med sockerbit och sedan lade i ett litet alkoholbad,
ÄNDÅ smakar det inte så mycket.
Skumt!
Ska ha i 3 påsar nästa gång!
Ikväll ska vi på julbord med folket på Tranbergsvägen ;)
Det ska bli riktigt roligt.
Jag missade ju julbordet med jobbet i torsdags, tråkigt!
Gött med ledig helg!!!
Fast nu vart jag faktiskt lite trött. Var ju uppe i riktigt god tid i morse.
Sen har jag ju fått städa upp efter mig själv, jäklar vad man drar fram o lortar ner saker när man håller på...
Och det tar på krafterna! HAhahaha!! ;)
Nej nu ska jag kanske ta o kolla lite på tv ett tag...
Innan det är dags att göra ett ryck igen.

Tjingtjing!

1 kommentar:

  1. Här hemma får man inte heller ha några russin i degen.
    Så det blir kanelbulle variant men med saffransdeg alà kesella.
    Toppen gott ändå =)

    SvaraRadera