Sidor

söndag 22 maj 2011

Lördagens bravader...

Ja nu blir det många inlägg idag ;)
Men lördagen startade SÅDÄR kan jag säga...
Apstressad, skjutsa upp doggen till Salnecke, kom på att jag glömt nycklarna till jobbet,
skyndade mig hem igen.
Larmade av, jag lovar att jag stod still i flera minuter, hämtade nycklarna.
Så gick larmet.
SUCK!!!
Det värsta är ju att det ekar över HELA kvarteret...
Larmade av o larmade av men det gick sådär.
Hahaha!
Helt hysteriskt!
Vart ju skitförbannad oxå på Fredrik.
Stackarn råkar då illa ut jämt...
Ringde och sa att nu måste vi verkligen kolla upp om jag gör fel eller vad det är frågan om.
( Har ju hänt förr, om jag säger så...)
Satt i bilen och snackade, då gick larmet IGEN!!!!
Vart jag tokig igen,
Vad är det frågan om???
Men sen vart det ordning på oväsendet och jag drog till tankomaten och sen till jobbet.
SJUKT uppstressad!
Ja så gick det nån timme, så kom en kund in som har fått valpar.
Så visade hon dom i sin kombi.
VAR DOM NÅ SJUUUUKT GULLIGA DÅ?!?!?!
Tror dom är en månad eller så.
Jag bara dog, och ville ha en på en gång.
Tror det är någon slags boxer, lite sådär skrynkliga o bara helt gulliga.
Men hon hade sålt alla redan som tur var ;)
Och sen så är ju inte jag riktigt en husdjursmänniska heller.
Fast man är väl inte sämre än att man kan ändra sig i värsta fall ;)
Hampus är ju mer Fredriks hund, om man säger så.
Han kanske behöver en liten kompis här på dagarna...
Jaja! Gulliga var dom iaf!

Efter jobbet var det lite myskväll med Citygänget hos Sandy i Örbyhus.
På vägen dit stannade jag till på Gränby och skulle slänga in min ring på förminskning.
IGEN!!!
Ja det är en sån trökig historia så jag spar den ett tag.
Jag kommer nog bara bli så irriterad på onsdag när jag ska dit IGEN
för besked om tillvägagångssätt och pris.
Tröttsamt!!!

Så då vart jag lite uppstressad igen och sur, lagom till Örbyhusresan.
På vägen hann jag reta upp mig ännu mer, då några riktiga FARTDÅRAR
körde om mig på den lilla krokiga 70-vägen genom samhället.
Inte så konstigt att det är mycket olyckor på den där vägen....

Så när jag kom till Sandy tog det ett tag att lugna ner sig, o ventilera mina känslor.
Men sen vart det en SUPER kväll!!!
Så mycket skratt
och god mat.
Västerbottensostpaj, som jag ääääälskar, med sallad
och till efterrätt en supersmarrig dessert som värdinnan
slängt i lätt berusat tillstånd kvällen innan ;)
Hahahaha!!!
Det är härligt när man kan vara rolig och kreativ samtidigt!

En mumsig skapelse med Kesella, vit choklad och hallon.
SLURP!
så var den nere i maggen...

När jag åkte hem, ganska tidigt ändå, ringde jag o förvarnade Fredrik så han inte skulle sova om jag klampade in och startade larmet igen.
( För då skulle jag ju såklart ringa och vara på ett jäkla dåligt humör igen)
Men då hade han redan kommit hem :)
Underbart!!!
Slapp jag både vara mörkrädd och ensam <3
Ibland har man då tur!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar