Sidor

fredag 9 september 2011

Bruschetta i min mage...

I veckan blev jag bara fööör sugen på Bruschetta.
Gick o tänkte på BARA det en hel arbetsdag, så i onsdags innan jobbet, var jag
tvungen att göra en redig omgång.
Det man inte tänker på, är ju att det faktiskt tar lite längre tid än man
tror, när man dessutom lär dra till affären o köpa allt till. Så det blev lite stressigt
för att hinna till jobbet sen då ;)
Men i tid kom jag.
                                                                        

Inköpslista:
Tomater
Rödlök
Vitlök
Bröd
Mozzarella
Basilika
Balsamico
Olivolja
Serranoskinka
Hacka tomater och lök.
 Strimla basilikan fint.
Häll i en skvätt olja o lite balsamico.
Salta och peppra. En nypa socker förhöjer smaken.
Gnid in brödet med lite vitlök och olja.
Stek så det blir en fin färg.
Strö över lite flingsalt.
Lägg tomatröran på brödet.
Lägg lite mozzarella på, och skinka.
GOTT!!!!
Tomatröran blir dessutom bara godare ju längre den står
( inom rimlig tid alltså, efter 1 vecka kanske den inte är så god...)
så jag gjorde en rejäl bytta med den o käkade idag oxå.
Och igår ;)
Måste kommit olja eller nåt på telefonen när jag höll på,
för skärpan känns väl SÅDÄR på sista bilden...
Fast jag gillar ju lite suddiga bilder... ;)

Men idag fick jag väl en överraskning!!!!
Vanja o Robban är här i krokarna o hälsar på.
Så vi tog en prommis på morgonen.
SÅ härligt att ses igen!
Efter det fick jag minsann fart o har städat, bytt sängkläder, tvättar,
borstat doggen ( vilket jag skulle kunna göra hela dagen då han för tillfället tappar SJUKT mycket hår), kollat på "Hem till gården" och klockan är bara strax efter ett.
NICE!!!
Nog för att det kan vara skönt att BARA slappa, som jag gjorde i söndags
när jag var ledig, men det är ju skönare att slappa när man först fått lite vettig gjort :)

klappar mig själv på axeln..... ;)

Ha en härlig dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar