Sidor

måndag 12 september 2011

Lunch.

Sitter på jobbet, i full färd med att stoppa lunchen i ansiktet.
I kakhålet.
Har väl ont så jag smäller av och sådär mest hela tiden, men resterna från igår ska jag ha!
Så är det bara!!!
För jag tror det räcker med att gå runt med pms, ska jag dessutom bli hungrig mitt i allt elände så kan ju ungefär vad som heeeelst hända...
Har redan blivit lite less på folk som kommer in med odiskade stekpannor och säger
" det fastnar så hemskt i min gamla panna. Jag köpte den för 10 år sen och har absolut INTE diskat den med diskmedel. Jag vill reklamera! Och får jag inte det så grinar jag o ställer till en scen som heter duga!!!"
( kanske måste förtydliga en sak kom jag på... Belagda stekpannor ska ALLTID diskas med diskmedel efter varje användning. Gjutjärn mår inte så bra av det men det går att fixa.)

Nu har det ju inte kommit in nån sån ( iaf inte på ett tag ;) )
men i mitt nuvarande tillstånd skulle jag inte bli förvånad om det står en liten rackare o väntar
 när jag kommer ut från lunchen...
Men skulle så vara, får jag väl bara se det som en tålamodsövning,
räkna tyst till tio och säga lugnt:
gå du hem och koka ur den här med en diskmaskinstablett,
så ska du se att den blir ren i fin igen.
Ler samtidigt.
Får ett litet bryt inombords...

Nu när jag tänker efter, kanske jag skulle ha en liten förstahjälpen för stekpannor...
Bra där!!!

P.s! Tror nog att pizzan är extremt nyttig, dels är den ju vegetarisk och dels närproducerad.
Ja! Gjord i den lokala pizzerian.

2 kommentarer:

  1. Hehe......det där hade ju lätt kunnat vara jag!!
    Men ifs så brukar inte jag reklamera.....är liksom lite rädd för sånt :(
    Tror att expediten helt klar skulle ta stekpannan, slå den i huvudet på mig och säga att jag kan stoppa upp den där den gör bättre nytta.....typ!
    Och nu när jag inser att det finns expediter som det kanske ryker ur öronen på OM jag skulle våga mig till affären med min ingrodda dyra stekpanna.......ja då är det nog lika bra att stanna hemma.......vid spisen och koka min stekpanna.....mumma ;D

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!! Jamen man kaaaan ju läsa bruksanvisningen, sköta pannan ordentligt och spara kvittot. Det kommer man ju långt på ;)

    SvaraRadera