Sidor

måndag 19 september 2011

Sjukstuga...

Ligger hemma med en förkylning som INTE går av för hackor.
Fick ringa och sjuka mig.
INTE det bästa tillfället att vara sjuk på...
Men jag pallar inte att jobba idag.
Snorig, ont i huvet och påsar under ögonen.
Påsarna kan lätt misstas för Ica-kassar för den som undrar.
Så nu har jag proppat i mig både Alvedon OCH Ipren,
vitaminer och Vitality.
Håller tummarna att det blir lite bättre snart, men förhoppningarna ser inte så ljusa ut.
Dessutom med tanke på att det är flera som just är/har varit hemma med
jordens förkylning
Förlåtförlåtförlåt Fredrik för att jag förringade ditt förkylningstillstånd
förra veckan!!!
Jag får verrrrkligen käka upp det med råge idag.

Nu till helgen som gått:
Började i fredags med att Fredrik deklarerade bestämt att han var för
 sjuk för att följa med upp på kräftskivan med stort K.
Jag: surmule.
På lördagen blev det väl lite stressigt då, när räkorna till skagenröran 
 inte tinade, mormors present skulle inhandlas och Sverre
hade redan kommit till Viken så att vid 17-tiden vart KANON att
komma till kalaset.
Jag kom till Sandviken vid 16.
Bokstavligen slängde åt mormor presenten i förbifarten
(som bestod av 2 frukostskålar i Viktoria o Daniel-servisen, mormor gillar ju
 lite kunglig touch på tillvaron ;) )
lassade av kylväskan i Lassas innan jag slutligen kom till Pappsen.
Phu!
Kvällen blev SUPERKUL!!!
HUMÖRET var verkligen på TOPP,
inte blev det sämre av kommentaren att jag såg ut som max en -85:a.
( kanske inte är så tokigt att ta den där extra kakan eller godisbiten trots allt!
 Liksom fylla ut rynkorna inifrån, hihihi! )
RIKTIGT TREVLIGT folk på festen alltså ;)
Hade TjingPaxat att sitta bredvid Marias pappa Leffe,
 som för övrigt paxat att INTE sitta mellan mig o Mallan,
för en OPTIMAL middagsupplevelse!
HAhahaha!
Han fick sig en välförtjänt överdos av oss båda, hoppas han hinner
smälta upplevelsen till nästa gång vi ses.
Behöver jag säga att jag var i mitt ESSE?
ÄLSKAR när jag är på det humöret ;)
Fredrik brukar dock kunna hålla sig för skratt, hahaha!
Jag kan inte hjälpa att  jag blir sååå rolig under de rätta omständigheterna.
Eller? tsss ;)
Pappa kom och hämtade mig och min namne kl 1.
 Sportiga brudar på tillställningen som skulle ha match dagen efter,
men det var helt perfekt tid.
Undrar förresten hur jag kunde få så sportiga kompisar...
Synd att det inte smittat av sig... ;)
Kort sagt, en kväll som lindar bomull kring själen
och bidrar till ett längre och rikare liv med många och långa skrattsalvor
i goda vänners lag.
I LOVE IT!!!

I går vaknade jag vid 8, trött, men som vanligt går det bara inte att somna om.
Jag tycker det är konstigt...
Pappa dukade upp en hejdundrande frukost,
trots att jag sa att en flaska cola light var mer än nog,
med mackor, olika pålägg, cola och pucko.
Man blir för bortskämd alltså!
Sen tog vi oss en tur ut till kusin i Järbo.
Fika.
Sen åkte vi till Faster i Säljan.
Fika.
Proppmätt!
Hos Magga blir man allt som oftast överöst med prylar.
Så den här gången kom jag iväg med 2 blomskott och 2 mattor.
1 trasmatta som jag tänker lägga innanför dörren i hallen
och 1 vävd matta i lite rosa, som säkert blir helt tokbra på altanen
om/när den nu blir inglasad och vi har fått dit fina vita bänkar o ett stort vitt bord ;)


Blommorna var sk luftrenare.
En som ser ut som nåt gräs och den andra är en Pelargonsort som hette
Torkel Jansson, eller vad det var Rolle sa.
Kanske ska kolla upp lite bättre vad det egentligen var för sort...

På kvällen, när jag kommit hem alltså,
åkte vi upp till svärisarna på lite fika.

Dom kom hem från Mallis förra veckan,
och då hade dom köpt en JÄTTEFIN sjal som jag fick!
TACKARRR!!!
Vad gulliga!

Fy vad jag tycker det är jobbigt att vara hemma o sjuk!
Inte så där 100% bra för plånkan heller alltså....
Får försöka snåla lite nästa månad.
GULP!
Hur ska det gå egentligen?
Tur att jag fick med mig massa kött från pappa.
Han ska ju upp på älgjakt om 2 veckor så han behövde plats i frysen.
Jag har ju trott att jag är allergisk mot viltkött, men sen vi käkade hjortfilé nere på Kosta
förra året så kan jag ju tänka mig att käka det igen.
Ska väl bara hitta på nåt bra sätt att laga till den där stackars filén...
Fick köttbitar till söndagsstek oxå och köttfärs.
Kanske ska testa på fredag.
Det blir INTRESSANT!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar