Sidor

fredag 16 september 2011

Nä nu blommar det!!

Värst vad orkidén tog sig...
SKOJJA!
köpte en gullig, ny på Ica ;)
Tog en med många knoppar, så den kanske lever ett liiitet tag iaf.
Fick ju stanna på Maxi efter jobbet, hade ju glömt att det tar RÄTT så lång tid att tina dom där kräftorna som ska med till viken imöra. Vart en låda kinesiska. Smakar kanon, enligt Niklas som hjälpte mig. Han är så gullig! Och han jobbar verkligen JÄMT när jag handlar... Jag tror han bor där.
Sen har jag ju även fått en liten uppgift:
SKAGENRÖRA.
Helt plötsligt fick jag panik.
Ska jag ha i ägg eller inte?
Kan man piffa till den på nåt sätt?
Rom? Det vill jag själv inte ha i. Det är läbbigt tycker jag.
Men hur gör man en skagen "lite roligare" ?
Får sova på saken.
Det kanske räcker med att den får stå i bilen 1,5 timmar ( som det tar att åka upp) för att den ska bli riktigt rolig. Få ett eget liv...
Nej nu ska jag smaka den nya Polly-sorten. Ser lovande ut med citron och saltlakrits. Förväntningarna är HÖÖÖÖGA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar