Sidor

tisdag 6 september 2011

En slagen hjälte...

Hampus ligger under busken o tar igen sig efter vår långprommis.
Helt slut är han!
Han är ju lite puckad som tar ut sig helt första halvtimmen, bara för att han blir så ivrig. Det ska hoppas o dras i kopplet, luktas på varje JÄTTEintressant grässtrå. Dra armen ur led på hundföraren (mig) för att sen, rätt vad det är, lägga av en tvärnit.
Suck! Jag säger det igen: det är Fredriks hund. Om det är nån som undrar alltså...
Men jag börjar inte förrän 12 och kände att en hundprommenad skulle väl vara fint o mysigt och idylliskt...;)
Efter den där första delen på turen så blir han ju iaf mindre bångstyrig och går t o m fot.
Fast lite bångig är han ju så fort nån granne lämnat sin baklucka på bilen öppen... då tror han genast att det är dags för biltur, tar lite lätt sats o tänker hoppa in. Han är ju för tokig! :)
Då får jag genast dåligt samvete och känner att jag borde ta med honom oftare... Men vi får väl se hur det blir med det!
En grej som jag alltid tänker på när vi är ute och går, är alla grannhundar som skäller så fort vi går förbi... Hampe är ju väldigt mycket ute på gården, både i koppel o lös, och han skäller ju såklart oxå när det går förbi folk. Men då har jag fått känslan av, främst från andra hundägare, att det är vääääldigt störande. Men deras egna hundar är ju inte ett dugg bättre! Hur tänker dom, när deras egna hundar står o gör utfall och är helt vansinniga så fort man går mindre än 2km utanför deras tomtgräns?
Jaja, orka bry sig... Men det stör mig lite. Och vi bor ju lite så till att man ABSOLUT INTE behöver gå precis utanför om man inte känner för lite skäll, men det gör dom iaf. Så då tycker jag dom får skylla sig själv. Punkt.

1 kommentar:

  1. Jag är ju ingen djur vän alls :(
    Dock har jag familjemedlemar som gillar djur och som utan tvekan kommer att skaffa hund direkt när vårt hus blir större!

    Men, när man ska gå ut och gå där vi bor just nu, så kan man inte välja att inte gå förbi hus där det bor hundar :/
    Så lagom tills Matilda somnar i vagnen, så kommer man först till hus nummer 1, där bor en ettrig terrier =P
    Därefter är det dags för ett lump ställe, där det studsar två hemska stora saker och skäller!!!! Då vaknar ju självklart barnet......lagom till sista huset, där man jagas utav stora hunden som alltid är LÖS trots att den springer efter folk som går förbi :(......
    Så nja.....hundar som skäller är inte min grej :(

    Men eran hund ser väldigt söt och snäll ut :)

    Kram kram!!

    SvaraRadera