Sidor

söndag 9 juni 2013

Gubbarna i lådan!

Såpp! Äntligen färdig med jordgubbarna. Det tig sin lilla tid och dagens skyfall störde ordentligt i arbetet. Men nu är det klart!
Eftersom jag köpte lite för några plantor igår så får den ena pallkragen bli väldigt rymlig till alla nya plantor som jordgubbarna kastar ut. Smart!
Kom även på en smart lösning för att bären inte ska ligga o ruttna i jorden. Fyra pinnar o ståltråd blev som en liten planthållare.
Seeeeen, när jag meckat med dom där pinnarna i ett x antal timmar fick Fredrik för sig att det skulle flis i lådorna. Så nu har vi det också. Få se om det blirnågra gubbar i år iaf.
Ett pyssel kvar är att snickra fast vita hörn runt om så de fula metallhörnen kommer bort. Kanske blir om två veckor det då. Då börjar ju även min semester. Soooom jag längtar!!! Tyvärr har jag ju bara tre veckor kvar eftersom vi var två veckor i Grekland, men det är väl bara att bita i det sura...
Få se om det blir nån utflykt idag eller om det bara blir städ och tvätt. Färga håret ska jag iaf verrrrrkligen göra. Hittade en häftig färg på Ica igår. Sjukt vad billigt med hemmafärg när jag har så kort hår. Innan behövdes alltid minst 2 förpackningar. Nu räcker det med en. Känner mig sååå ekonomisk! ;)
Bäst att ta tag i det där med ekonomin till hösten nu då, blir ju lite bortfall på inkomst dom dagar jag ska va i Leksand... Så det är väl förresten TUR att jag inte har mer semester!!! :D positivt tänkande är ju aldrig fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar